söndag 28 oktober 2012

Run to the water

Jag pluggar för fullt och i nästan panik försöker få klart assignment 5. Spännande ämne med marklärakemi och protonbuffertar, men det är tungt att ta in på en vecka, hinna med att vara sjuk och så förstå och få ut något av det. Vi får se hur det går, så ska jag ta och ge gärnet för att få godkänt på det hela.

Jag belönade mig själv med en härlig springtur till Ostnäsviken. Så skönt att vara nästan helt frisk och ha ork till det! Havet har börjat frysa längst in mot vikarna och himmelen sken med sitt blåa ljus. Det kändes nästan som en vårdag, då solen hettade mot kinderna medan luftens kyla bet. På hemvägen provade jag på baklängeslöpning i intervaller. Det var kul och jobbigt. Grym träning för hela baksidapartiet av rumpa och ben. Dessutom får hjärnan arbeta lite mer med balansen. Jag fick i vilket fall massa ny energi för mer plugg, känner mig lycklig och frisk och har fått göra av med lite av mitt överskott på rörelseenergi.
Till middag vankas gorödning som Magnus har kommit ner med. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.