måndag 22 oktober 2012

Ett vackert land


I helgen var jag och Magnus till Arjeplog på 50-års kalas (= fest). Det var riktigt trevligt!
På hemvägen sysselsatte jag mig själv med att ta massor av bilder på det underbara landskap som susade förbi utanför bilrutan medan Magnus körde. 

Nu är jag tillbaks till stan. Instängd i skolan och längtar ut. Börjar få vansinnig jaktabstinens och inbillar mig själv att det inte finns något som heter jakt. Jag har ju inte ens hunnit skjuta in min lilla Tikka och älgskogen har jag detta år fått uppleva via facebook på alla älgar och björnar som skjutits av bekanta. 
Jaja, plugg nu och den lyckliga dagen då jag tagit examen och börjat jobba så kan jag garantera att jag kommer försöka lägga semesterdagarna på hösten och bege mig ut i skogen med den underbara jämte jag ska ha skaffat mig till dess. 

Vi har inte några tentor på kurserna jag läser nu, utan bara massor av rapporter som ska in. Jag sitter i panik dagarna innan och skriver uträkningar och diskussioner på engelska, där jag låter hjärnan mala på i sitt egna tempo och det gäller att inte börja störa den allt för mycket i processen, för då kan allt avbrytas och flowet försvinna. Det possitiva är att jag verkligen lär mig något. Dessutom fick jag börja veckan med att glädjas av att få betyg på de senaste rapporterna jag lämnat in, vilket fick mig att växa en halvmeter och tagga till att kasta mig på den femte i ordningen. Sådant kan man behöva ibland...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.