onsdag 24 oktober 2012


Efter en seg dag börjar jag känna mig lite bättre och piggare. Det blev nästan sådär tvärt. Sämre, sämre, sämre...-bra! Håller tummarna på att inte få feber igen.
Elsa följde med mig hem till Ytterboda i hopp om att få hjälp med matten.

Jag vet att jag har gjort något som kan få henne arg om det inte presenteras rätt, så innan jag tar av mig utejackan så säger jag försiktigt:
- Elsa, jag har en sak att berätta för dig...
- Va, är du gravid??
- Nej, dummer. Jag har lånat din tröja idag utan att fråga om lov....hoppas det var ok. 

Min plugghjälp varade i säkert fem minuter innan vi var osams. Jag skrev upp formeln som jag just förklarat hur man får fram. Elsa suddade irriterat ut den innan hon kollat på den. Sedan skulle jag säga allt igen, vilket jag tyckte var onödigt eftersom hon ju då kunde låtit bli att argt sudda ut det. Då tyckte hon jag var dum i huvudet och kriget startade...syskonkärlek!

Bilen ovan är tagen utanför Malå i helgen, där isen precis lagt sig över en sjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.