söndag 7 oktober 2012

Ett år äldre

I Vilhelmina blev jag och Hanna ironisk nog förväxlade med att vara två modeller. I Rusksele blev min frisyr kallad för piasavakvast, så modellkarriären får nog vänta... (jag vet att mitt hår ser megarisigt ut, men jag går och funderar på en förändring och samlar mod, och då tar det ett tag innan man vågar boka en tid).

Jag vaknar och påbörjar fredagen, min 23-årsdag i lugnt tempo med att läsa en bok medan Magnus som vanligt fördriver tid vid datorn. Dagen går och jag blir tokig på att sitta och göra ingenting, så jag tar mig en underbar springrunda på tallhedarna. i närheten. Då jag svettig kommer hem kunde min pojkvän ändå imponera med att han loggat in på FB och upptäckt att hans flickvän fyller år, efter snart ett år tillsammans. Han säger i vilket fall grattis och jag får en kram.
Dock så ringer mamma och Elsa på morgonen och sjunger för mig och så får jag massa grattis under dagen från underbara vänner. Tack alla! :) 

Magnus mamma Lillian samt Villy kommer upp och piskar på Magnus lite grann, så under lördag och söndag så hinns det både med att höstsädas på gården, pysslas på, ta upp potatisen, klyva lite ved samt få rent inne.

Nu är jag hemma hos min fantastiska mamma och syster i Ytterboda, som verkligen inte glömt bort mig, och har fått skåla med champagne, sång och massor av underbara presenter på "temat ta hand om mig själv". Bland annat ska vi tre tjejor gå på IKSU-spa nästa helg, pengar och så har jag fått presentkort på att klippa håret, lukta gott grejor och lite smått o gott som verkligen kommer att användas! Elsa hade dessutom gjort egna köttbullar och hemmagjord pasta i hjärtformar till middag. Mamma hade plockat massa goda trattisar. Sedan blev det chokladtårta och myskväll med varandra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.