torsdag 29 november 2012

Utmaningar

Elin tipsade här i veckan om en föreläsning som iksu frilufts anordnade, där personer som varit ute på någon expedition eller liknande berättade lite om denna, om planering, träning, upplägg och dyl. Så denna kväll laddade Elin, Linda och jag upp med mumsig älgskavsgryta innan vi begav oss dit. Vi fick höra om en kajaktur upp längs den svenska kusten, ner längs den finska och så till ryska gränsen, om  en springtur från treriksröset och ner genom hela Sverige, om en skidtur tvärs över grönland samt om en klättring upp för Matterhorn. Helt vanliga personer som bara fått för sig att hitta på något lite annorlunda äventyr att pigga upp vardagen med. Det enda man behöver är lite jävlar-anamma och tjurighet. Det var peppande och jag blev sugen på att lämna stan ett tag. Jag vill ha pluggat färdigt snart!! Vad vill jag ut på för äventyr nu då? Nja....Jag börjar mest längta efter att bara bo i en mysig liten stuga på fjället, ta mig en runda med skidorna och dra min middagsfisk och sedan mysa med min älskling kanske lockar lite mer ät testa sina gränser och bevisa för sig och andra att man klarar något. Någon liten mysig skidtur eller fjällvandring ett par dagar. Någon dag med svett och hårt arbete där kroppen får tömma sig. Eller en långtur i framtiden. Okej, jag är faktiskt sjuk sugen att någon gång göra något sådant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.