torsdag 8 november 2012

Mot Pingvinernas land


Milo Dahlmanns blogg skrev hon häromdagen att hennes nya bok har kommit ut. Jag blev genast jättesugen på att köpa den. Jag läste hennes första bok (min dröm om havet) just efter att jag kommit hem efter en underbar sommar på Svalbard och med ett nyfött segelintresse i bagaget hem.
Milo är inte bara den enda svenska kvinna som seglat helt själv över Atlanten, hon är även sambo med en släkting till mig. Därav att jag följer hennes äventyr lite extra.

Och se vad som överaskade mig idag, i ett paket som min Farfar skickat till mig om inte just denna bok. Signerad av Milo; "Till Ragna, Nästan allt är faktiskt möjligt!". Tack både Farfar och Milo!

Då helgen kommer och skolan lugnat ner sig lite så ska jag öppna boken och ge mig ut på havet tillsammans med Milo och Artemisia II på deras seglatts till Antarktis, pingvinernas land!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.