lördag 17 november 2012

Idag har jag äntligen kommit mig för att köpa iksukort. Äntligen!! Det blev ett våldsamt överkroppspass mot min stackars otränade kropp. Avslutade med lite basubadande och kände mig riktigt nöjd och glad. Jag var i och för sig smått förstörd ett tag och skakade som om jag hade parkinson flera timmar efter. Jag inser verkligen att jag har saknat träningen! Jag behöver träning för att må bra helt enkelt, annars blir jag som mamma sa "en bitterfitta". Tack för den kommentaren, eller nått. Vadå, man blir ju inte så lycklig av att sitta inlåst på rummet och plugga tills ögonen är blodsprängda varje dag och dessutom jobba i en grupp som tyvärr suger en himla massa onödig energi och tankekraft.
I vilket fall, sorry för min gnällperiod. Nu ska det skapas en vältränad kropp och en glad själ som sprudlar av energi!

Alltid, vad jag kan minnas då jag stått framför speglarna och lyft fria vikter, så brukar det stå massa perfekta och smala tjejer och lyfta sina hantlar medan dom står och ler. Mitt i allt detta står jag, med armar som deras lår, svett som forsar och gör de fulaste grimaserna. Ååå, vad jag vill ha deras smala armar, brukar jag tänka.
Idag stod jag där framför speglarna. Med några superstarka tjejer runtom mig. Världens grymmaste muskler! Och där stod lilla jag, som för första gången i mitt liv kände mig som en liten spretig skit. Minibiceps jobbade och nyckelbenen petade ut så tydligt framför spegeln. Nada bröstmusler. Lyfte min lilla vikt och försökte se oansträngd ut eftersom jag lyfte betydligt lättare.
Målet för min del borde nog vara att sluta att jämföra mig så mycket med andra och tänka på vad jag trivs med att bo i för kropp. Vi är ju olika, eller hur!? Sluta se livet som en jämförande tävling där regel nr ett är att absolut inte vara nöjd med sig själv.

På kvällen äter vi ett gäng tjejer knytis-middag hemma hos Sara och fortsätter med pysselkväll. Trevligt och en aldeles lagom lördagskvällssyssla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.