tisdag 25 september 2012

Jag har min rätt att säga

ATT JAG HATAR ALLT SOM HAR MED FÖRBANNADE SKITJÄVLABILHELVETTEN ATT GÖRA!!

Jag har varit bilägare i snart 5 månader, och detta är vad jag hunnit med på helvetteslistan, förutom alla mardrömmar och sömnlösa nätter den även medfört:

1. Köp av en BMW 320. Kör 4 mil innan hela motorn rasar och behöver bytas. Häver köpet och köper en Volvo V50 i fint skick och bra årsmodell, för att slippa allt för mycket rep.
2. Punktering, samt däck- och fälgbyte.
3. Punktering
4. Hela huven och vindrutan blir blästrad av grus. Vindrutsbyte och lack av huv.
5. Kugghjulsformade däck?! Byte av en månad gamla däck...
6. Bromsarna är det visst nå konstigt med, så hela bilen skakar. Troligen byte av alla bromsskivor samt ok, vilket inte riiiiktigt är gratis...
7. Mystiskt och högljutt skrammel underifrån bakdelen, vad det nu kan vara?! Förmodligen håller hela alltet på att rasa isär.
8. Och nu STARTAR INTE BILHELVETTET LÄNGRE!!!
9. Ler då hunden pissar på fanskapet.
10. Skiter i allt som har med bilar att göra, och tar fram cykeln istället!! Nära 3 mil enkel väg till skolan varje dag känns sååå kul! Speciellt då cykeljäveln också är lite lagom trasig efter att ha blivit dragen bakom en enduromotorcykel 6 mil...
Ska man skratta eller gråta. Ta den till verkstaden, eller ta fram yxan och njuta av att slå sönder fanskapet ännu mer!?
Det här var inte vad jag behövde nu, mitt i slutspurt av rapportskrivande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.