lördag 8 september 2012

iPad

Jag har tagit steget och köpt en iPad. Anledningen är bland annat att vi nästan bara har inscannad litteratur på datorn att läsa till kurserna nu, eller alternativt printa ut hundratals sidor på papper som man ska släpa runt på  och spendera en stor mängd papper och bläck på att skriva ut. Sedan ska allt läsas i små jobbiga gryniga bokstäver. Efter att jag fick ett ärr just vars pennan ska ligga på pekfingret då man skriver, har jag dels en värdelös handstil, men också så gör det ont efter ett tag vilket inte är så kul.
Förstår jag mig bara på hur man använder denna nya tekniksak så kan den nog leda till lite glädje. Än så länge återstår att förstå hur ja ska ta mig till för att komma in på kurshemsidan och ladda ner all litteratur...hmm

Men böcker, tidningar och allt möjligt går ju att läsa på denna finuliga platta! Helt underbart att bara ha en tunn sak att släpa runt på, istället för en hel säck med tunga böcker överallt!

Magnus har dessutom varit här tills idag, vilket har varit jättemysigt!


2 kommentarer:

  1. Du måste tyvärr logga in på dator och maila litteraturen eller stoppa i dropbox för att nå den på iPaden.

    Tips på bra app för att läsa och göra anteckningar är GoodReader. Den är väl värd sina 38kr!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.