onsdag 26 september 2012

How am I supposed to live without my car

Roger kom med mig hem till Ytterboda och kollade under huven på min bil, viskade någon magisk ramsa eller något, trampade på pedalerna, drog i spakar och tryckte på knappar och vipps så kämpar bilen sig hostande igång. Män måste ha en magisk aura runtom sig som får vilken bil som helst att starta!
Jag kollade i vilket fall på min bil, som jag hatat så en längre tid nu. Den är faktiskt ganska fin...Så snälla, snälla raaaara söta bil. Kan vi sluta fred nu? Jag ska vårda dig ömt, älska dig och prata snällt med dig. Börja om på ruta ett.

Så bilen. 
Min älskade Volvo V50, 
Med tillhörande 1.8 motor, den här låter är till dig...
(Michael Bolton, How am I supposed to live without you)

Tell me how am supposed to live without my car
Now that I've been driving' you so long
How am I supposed to go anywhere without my car
How am I supposed to carry on
When all that I've been driving with is gone

I didn't come here for walkin' 
Didn't come here to see your breakdown
It's just a dream of mine is coming to an end
And how can I blame you
When I build my world around
The hope that one day we'd be so much
More than just a vehicle
And I don't wanna know the price I'm 
Gonna pay for driving
When even now the bill is more than I can take

förlåt för att jag svor så mycket tidigare...

tydligen verkar det som om det var kallstartsventilen som strulade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.