tisdag 25 september 2012

En sån där kväll...


-Då jag kämpar i ett hjälplöst fumlande mot klockan för att få färdigt rapporten, som måste in imorgon bitti. Klockan tickar, högre och högre för var timma. Förtvivlan och prestation.

-Då jag är ensam hemma, och har varit det hela dagen. Jag har faktiskt inte sett en enda mänsklig varelse sedan jag kramade mamma godnatt igår kväll. Jag har egentligen inga problem alls med att vara ensam en längre tid, förutom att jag faktiskt kan känna mig så ensam just då. Skönt och jobbigt på samma gång.

-Då jag lyssnar på sing-a-song writers och dricker för mycket kaffe. (ex Gregory Alan Isakov, Emily and the woods mfl)

-Då jag egentligen hade velat ringa Mormor och prata, såsom vi kunde göra i timmar. Om skola, kärlek och allt annat som fanns i tankarna. Berätta för henne om allt underbart jag får vara med om. Men jag vet redan att mormor inte kommer svara i telefonen. Hon kanske hör mina tankar.   

-Då jag faktiskt fortfarande går och tänker på filmen jag såg igår kväll, och skäms över hur fruktansvärda människor det finns.

-Då jag började morgonen med att läsa första kapitlen ur en av de böcker jag köpte igår (Skamfläck av Caroline Engvall) och skäms ännu mer över hur vidriga människor det finns (rekommenderar för övrigt både 14 år till salu samt denna).

-Då jag egentligen hade velat vara ute i garaget. Tänka på allt och inget och slöjda i min egna ro. Ta en springtur med Milou genom skogen och ut till havet.

-En sån där kväll då jag tänker tända massor med ljus och se till att ha det jättemysigt medan jag pluggar, med Milou liggandes brevid mig och katterna vandrandes omkring och med lagom mellanrum vill bli lite kliade. Doften av nybakad äppelpaj.

-Då dagens vind mojnat helt och den röda kvällshöstsolen skiner över vindstilla Ytterboda by.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.