torsdag 9 januari 2014


Idag var det lite sämre väder på toppen av backen, men kul ändå.
Sofia, Nathalie och Tomas var med i Valles (en snögubbe) skidtävling där alla deltagare fick en guldmedalj. På toppen av backen innan starthuset fick Nathalie (7 år) och Sofia (4 år) hälsa på Valle, och började fundera på huruvida Valle var en tjej eller kille. Jag funderade på ett lämpligt svar och tänkte vara sådär smart och könsneutral och säga att Valle nog var en "hen". Sofia och Nathalie pratar dock engelska, då dom kommer från Australien. Mitt genomtänkta svar blir således att snögubben är en höna (I think the snowman is a "hen"). Det resulterade såklart i att jag blev totalt idiotförklarad, för snögubben var minsann ingen höna ju!
Starten gick och jag följde med Sofia att rejsa ner för pisten, gå i mål och få en guldmedalj.



Otroligt vad alla växer! För fem år sedan bodde jag nere hos Anna och hennes familj på Tasmanien och hjälpte till att passa barnen, som då var små. Idag är Daniel och Martin betydligt längre än jag och dessutom så har Sofia har tillkommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.