söndag 26 januari 2014

Skalhandskar


Att frysa om tassarna är ju inte så värst kul. Sitta och kolla på TV var och varannnan kväll är heller inte allt för kul, enligt mig. Jag bestämde mig för att sy ett par supervarma skalvantar i skinn och troligen en sälskinnsbeklädd ovansida för att maxa värmen. Vantarna ska gå upp långt längs armen så man kan trä dom utanför jackan och dra åt. Så ska jag sätta på en handledsrem så det bara är att tvärkasta av dom under toppfågeljakten eller ett fotoögonblick.


Att rita mönster tar vansinnigt lång tid. Då jag snubblade in på en hemsida där -allt- finns beskrivet i utförliga ritningar blev jag helt överlycklig.
Hemsidan når ni via länken här:
Friluftswebben, med tips på prylar att göra själv
Titta in på fliken "gör det själv" för en mängd mycket utförliga beskrivningar som gör det möjligt för även den som har tummen mitt i handen att pyssla lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.