onsdag 23 september 2015

Stämpling


 
Vi har varit ute och stämplat ett område som planeras att bli ett biotopskydd. Genom området som vi varit på denna vecka rann en å. Där hade bävern varit flitig och fällt massor av träd, som nu bildade stora bröthögar som minst sagt var svåra att komma åt. Träden ska stämplas på 1,3 meters höjd från rot, så man måste hitta rotändan på varenda träd. Att ta sig över ån och dess kalla, strida vatten var en liten spännande utmaning; men vi kom oss över rätt så torrskodda.
 
Bilden nedanför tog jag då jag var ut och målade kantgränsen på ett biotopskydd som vi var ut ett gäng och klavade i december förra året. Då var det kallt, grått och väldigt mörkt. Idag sprudlade skogen i färger. Kontraster!
 
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen -jag älskar hösten! Luften, färgerna, allt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.