söndag 13 september 2015

Jakthelg


I helgen har jag gått med Loova i Ängesbyn. På lördagen sökte hon av marken bra, och kom tillslut på älg. Hon började skälla ett fin och hörbart skall, som rörde sig mycket sakta, men i riktning bort från vårt jaktområde. Tyvärr kunde jag bara sitta och lyssna denna gång, men det var verkligen ljuva toner att höra sin hund skälla älg helt själv och så pass lång tid, för första gången.

På söndagen var det betydligt lugnare i skogen, och vi hade inte så mycket händelser under vår såt








En rejäl Kärrspindel som tagit över en annans spindels nät...huvva! Stor som rackarns, och ungefär lika giftig som en geting.

Och här nedan..Loova sökte ut dåligt, så jag försökte vara tråkig på alla sätt för att få henne att ledsna på mig. Om det var så att hon faktisk lessnade, eller bara tyckte att matte var pinsam vet jag inte..men hon for i alla fall iväg en sväng!


Och en bild från en fin dag då jag följde med Linus ut då han kikade efter älg på sin mark.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.