torsdag 6 november 2014

Husbilder

Jag fortsätter att pyssla på. Sovrum och vardagsrummet börjar faktiskt bli iordning. Jag lägger upp lite bilder, för den som är nyfiken.

Bordet, i homogen ek, köpte jag för en hundralapp på second hand. Underdelen är vitmålad, medan skivan fick vara som den var. Vilket kap! Skänken på den andra bilden är i lackad björk, och den fick jag av en kollega som ska flytta söderut. Den stora spegeln köpte jag (då som en supertråkig furuspegel) för flera år sedan för en billig peng på second hand.







I sovrumet så tog jag över mina föräldrars gamla sängram. Sågade bort några pinnar och målade den vit. Även väggarna i rummet fick lämna den ljusbruna färgen och bli vita. Det blev riktigt bra emot den svarta fodväggen, med riktigt läcker svart tygaktig tapet. Gardinerna, föreställande enklare ytterkanter av kvinnor, har Sofia Emanuelsson ritat och tryckt upp. Riktigt snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.