måndag 1 september 2014

Ripjakt


Förra veckan tog jag ut lite ledighet så att jag fick mig en långhelg. Jag och mamma for upp till fjälls och stugan och kollade efter ripa. Tyvär blev det ingen fågel, men ettåriga Jaap fick jobba på riktigt bra så vi är supernöjda! Då flera områden är stängda för jakt så blir trycket väldigt hårt på de marker som är öppna. Ripkullarna skingras och hinner inte samlas då de blir stötta om och om igen. Det må vara skönt väder och rätt så bekvämt att vara ute och jaga så här tidigt på hösten, men det har ju sin charm att vara själv på fjället där när oktoberkylan trollar bort folket. 

Vi bjöds på superfint, varmt höstväder och massvis med vackra färger. Hösten får verkligen mitt hjärta att pirra, en underbar tid på året! 

Alla bilder i bloggen är numer tagna med min mobiltelefon (min systemkamera har gett upp). Visst är det otroligt vad utvecklingen kring mobilkameror har gått fram fort!


På gränsen upp mot fjällbjörkskogen hittade vi denna granlåga. Ca 1,5 meter i diameter, helt grym!


Ett bra kantarellår!


En gammal och fin renhjärda i trä. 






Massvis med goda blåbär på kalfjället!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.