lördag 16 augusti 2014



En del dagar eller stunder på året kan betyda lite extra för en, av olika anledningar. För mig är denna helg, eller snarare vecka, en sådan tid. Därför ville jag ge mig själv en riktigt lugn helg där jag tar hand om mig själv, tar tid att tänka och reflektera, och ser till att bara må bra. Känna lycka och glädje över att ha tagit mig till där i livet som jag är idag. 

Jag bokade en klipptid, för det är ju så underbart att gå hos frisör och få håret sådär skönt tvättat och sedan fixa till trötta hårstrån så att man känner sig fräch och välmående efter. Till middag kokade jag mig en riktigt god och mustig köttsoppa med rotfrukter, rödvin och hemmagjord fond. Så har jag läst en underbar bok, som handlar om just en frisör. Calla Lilly Ponders magiska händer, heter den (skriven av Rebecca Wells). Jag kan nog erkänna att denna bok inspirerade mig lite till att ta denna helg. 

Imorgon ska jag ut och plocka blåbär och koka sylt. Nästan bäst av allt är den underbara höstluften; jag får som inte nog. Andas och känna själen le. 




1 kommentar:

  1. Bra frisör..... Snyggt resultat men antagligen bra råmaterial :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.