torsdag 7 augusti 2014


En av veckans springturer, som avslutades med ett härligt och efterlängtat dopp i det blå!


Så gav jag mig på att måla en ripa. Jisses, vad massa fjädrar det var på den kroppen..Mitt tålamod var kanske inte tillräckligt.



 En läcker sten som jag såg häromdagen. Ett stort stenblock med en utstickande "stav" av någon annan sten. Jag misstänker att den bildats genom magnetism och att det mest järnrika dragits till mitten, och så samlat olika cirklar med andra ämnen. Ca 5 cm i diameter. Läckert i vilket fall, vad det nu var!

Och så var vi ute på en naturvärdesinventering idag. Det var ett trevligt, vackert och lärorikt besök. Massor av fina gamla granar, löv och spännande tickor och lavar. Här har vi en lite lustigare variant av gran. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.