söndag 5 maj 2013

Vårfåglarna kvittrar, värmen börjar komma, snön är snart borta och jag känner mig väldigt lycklig.
Jag erkänner att jag förknippar sommardofterna med hyggen, eftersom det mestadels är på dom jag spenderat mina somrar. Nå, hyggen och fjäll... Och så ser jag fram emot mitt sommarjobb, för jag älskar verkligen att strosa runt på dagarna. Tänka, grubbla och spatsera genom skog och mark och räkna plantor och träd. Koka en kopp kaffe och ta ett litet dopp i någon tjärn under lunchen. Nu är det nära!


I veckan ska vi till Umeå och sedan till Stockholm. Jag ska presentera min försöksplan till examensarbete innan jag sätter mig på flyget ner. Det känns egentligen bra, men såklart så är jag rätt så nervös. Det kan ju alltid bli bättre...och frågorna och tankarna är många. Sammanfattat så är jag lite nervös!

Ikväll lyssnar jag för första gången på en artist som heter Casey Amrams, som jag bara måste rekommendera. En del mindre bra låtar, men en del jättehärliga kvällslyssnarlåtar. Sånna där som passar superbra när man är jättekär, tar ett litet glas vin och sitter för sig själv ett slag och läser en bra bok. För tillfället så är det Lennart Lundmarks "Stulet Land" som jag arbetar på. En mycket intressant och läsvärd bok om hur den svenska staten har härjat med sin makt på samiskt land.

För övrigt så har jag varit till Ruskseles frisör, Cecilia, och fixat till sommarsvallet. Känns nytt, och skönt!



1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.