onsdag 22 maj 2013

Ett litet förtydligande...

Jag såg att jag hade fått en kommentar som angav ett namn, på det tidigare inlägget som jag skrev i måndags. Den kommentaren har jag självklart tagit bort.  

Nära, kära, jag skälv och familjemedlemmar som blivit utnyttjade och svikna på ett hemskt sett. Jag och min syster är bara ett par av alla skilsmässobarn och det har inte varit så himla kul jämt, speciellt inte för min yngre syster som fortfarande bor hemma. Andra saker som uppdagat sig hos andra personer, med bland annat vänner sedan många, många år tillbaks eller någon som man delat en nära relation med, som i efterhand inte varit annat än en stor lögn som utnyttjat en.

Oskyldiga barn som används som något slagträ mot den andra föräldern. Som man ljuger för och berättar en massa skit för, för att bli mer älskad själv. Huva, det är egoism på högsta nivå! 

Jag fick i  veckan se hur man kan ljuga och utnyttja en hjälpsam vän och vara fruktansvärt elak och nästan  helt sakna samvete i sina handlingar. I något sådant har jag inte tänkt vara inblandad, och att se detta mellan två andra vänner tyngde mig ordentligt. En sådan person vill inte jag umgås med. 

Saken är återigen den att jag inte tål människor som ljuger, saknar ett samvete, som baktalar varandra och som utnyttjar andras kärlek och vänskap på ett vidrigt sätt. Bevisligen så finns det väldigt många ute i världen som gör det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.