onsdag 8 maj 2013

Go your own way.


Lissie har vacker röst, och här i en underbar låt!

Idag fick jag redovisat min försöksplan till examensarbetet. Det gick bra och jag fick en hel del kloka synpunkter. Dock så känner jag mig redan lite stressad. Tiden kommer vara knapp och jag kommer få kämpa mycket i sommar och i höst. Och hur ska jag hinna med min del av de ordinarie inventeringarna för Sveaskog?! Det där med ledighet,  nja...blir nog ont om det! Och de två månaderna jag skulle ha fått spendera massor av tid till fjälls har varit fyllda med annat och snart är min "lediga" tid slut. Och så det där eviga bekymret med pengar. Första lönen kommer in i slutet på juli, och då ska jag ligga ute med alla kostnader från två månader. Mitt så jag sitter och hetsar upp min egna oro för detta, så öppnar jag ett brev från CSN som säger att jag kommer bli återbetalningsskyldig eftersom kursen jag läser nu tydligen har registrerats från universitetet sida, som att det ska pågå under februari-mars istället då den faktiskt går. Varför gör man så? Grr...evigt bekymmer det där med CSN och poäng och datum hit och dit!

Nu ska jag dock försöka slappna av lite och sätta mig på planet till Stockholm om någon timma. Ska bli skönt med en långhelg i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.