måndag 20 maj 2013

Omtanke, ärlighet och respekt

The sky is red tonight
We’re on the edge tonight
No shooting star to guide us

Eye for an eye, why tear each other apart?
Please tell me why, why do we make it so hard?
Look at us now, we only got ourselves to blame
It’s such a shame

How many times can we win and lose?
How many times can we break the rules between us?
Only teardrops
...
So come and face me now

Here on the stage tonight
Let’s leave the past behind us
...





Jag tycker att den här låten är fin och rätt så tänkvärd och klok. Tror att många känner igen sig. Om det gäller mellan kärlekspar, vänner eller familj. Break the rule between us, om det så gäller otrohet, respekt eller ärlighet till varandra och till andra. Eller varför inte krig mellan olika länder, där konflikten har legat länge mellan varandra. Eye for an eye, why tear each other apart. 

I livet finns det ingen guidade stjärna att följa och leva efter, hur mycket man än skulle önska lite hjälp ibland. Tunga stunder och nästan omöjliga val och beslut. Att på något sätt hämnas på varandra för att lätta sitt hjärta hjälper inte utan sliter bara sönder en mer. Face me now. Det där med att prata med varandra. Lätta på hjärtat. 

Omtanke, ärlighet och respekt det vackraste jag vet. 
Mitt mål i livet är att sträva efter att dela med mig av min omtanke, ärlighet, kärlek och respekt till de jag umgås med. Ärlighet och sanning kan såklart göra mer ont än en lögn, men det är att visa respekt och det är vad jag tror på. Falska människor som ljuger och beter sig som idioter och svin mot nära och kära är helt emot min moral och filosofi och borde inte ens göra sig besväret att ta upp min tid. 

Jag inser bara mer och mer så otroligt lycklig jag blir då jag tänker på mina närmsta vänner, föräldrar och min underbara syster. 
Ja, rentutav riktigt, riktigt stolt! Det finaste jag har. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.