måndag 2 februari 2015

Och ännu mer snö...

Jag gick upp lite extra tidigt ídag och skottade mig ut från uppfarten efter nattens snöfall. Som tur var så skottade jag sent igår kväll med, så jag slapp snövallen och sådant.

Idag kom jag först till jobbet. Och vad möts jag av?! Jo, dörrarna in har snöat igen helt! Som tur var så har jag alltid en spade i bilen på vintern och kunde skotta mig in så att jag kom åt den stora snöskyffeln. Mitt i allt slitande så stannar det en bil och ut kommer en glad herre med massor av semlor. Så snällt! I fredags körde han fast här utanför på gatan, och vi sprang ut och skottade, puttade och slet tills han var loss och på bättre plogad väg. Så, garanterat pigg efter någon timmas skottning kunde semlor och en kopp kaffe inte passa sämre!

Och så här ser det ut hemma hos mig på baksidan. Framsidan är inte bättre.. Undra hur många lastbilslass jag har skottat ihop de senaste veckorna?! I morse slogs snödjupsrekordet för Luleå, 111 cm. I Boden har vi mer än så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.