onsdag 11 februari 2015

Kontorsråtta


I veckan gick jag en kurs via Lync som behandlade vårat handläggningspogram/system. Det var intressant och lärorikt, men huvudet blir ju helt slutkört av en flera timmar lång datakurs via nätet. Dessutom satt jag på mitt kontor i SAFT-lokalen, där luften var instängd och dålig. När klockan närmade sig halv tre på eftermiddagen kämpade jag med att hålla ögonen öppna medan jag försökte göra någon nytta av dagens sista timmar.

Solen strålade ute och det var ett par plusgrader. Tillslut kapitulerade jag och sökte mig till min nygrävda "soffa" hemma i snödrivan, tog renfällen, ett glas vitamindryck och kopplade upp datorn på mitt nätverk. Rejält syreboostad kunde jag verkligen njuta av resten av dagen samtidigt som jag fick det sista gjort.

Härlig, effektiv och galet jobbig träning att skejta brant och långt uppför! Här på toppen av Paglas slalombacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.