lördag 31 januari 2015

Snö, snö och mer snö!

Som på så många andra ställen i landet så har det SNÖAT i Luleåområdet i veckan. I torsdags-fredags fullkomligt vräkte det ner. Jag har nog aldrig varit med om att det kommit så brutalt mycket snö på en gång. Dessutom börjar den totala mängden snö vara ordentlig.

Efter en liten sovmorgon på lördagen så har jag skottat min rätt så stora uppfart och hundgården. Sedan for jag och investerade en stege, och klättrade upp på garaget och tog det. Efter en kaffeladdning gav jag mig på hustaket och skottade fram den ändå rätt så höga skorstenen för ventilationen som försvunnit i djupet. Annars är nog risken att det börjar tina och antingen bilda en isklump eller smälta och droppa ner i huset. Så skottade jag undan för taket på min veranda. Och så ska ju all snö som hamnat på uppfarten efter takskottningen bort. Glad för att vara färdig med taket hoppade jag ner i den största högen, som nådde nästan ända upp till taket. Tjoff, och jag var näst intill borta. Bottenlöst! Jag tog mig som tur var loss, och kunde göra kväll. Helt slut i kroppen efter dagens jobb!


På fredagen var jag på after-work med ett gäng från Lulekontoret. Vi såg på basketmatch, åt middag och gick vidare på stan. Faktiskt den första basketmatch jag någonsin sett, och det var riktigt kul. Dessutom var matchen otroligt jämn, så det var riktigt spännande! Och otroligt så långa dom är!



Hundgården ser nästan ut att hålla på att försvinna i snödjupet. 





Förra veckan var det kallt. Då fick min mysiga pälsmössa sitta på nästan hela tiden.
Mamma fick presentkort på en mössa i julklapp så jag har börjat leta fram mitt mönster, skinn och läder. Får vi se om jag minns hur jag gjorde denna.


Och jag avslutar inlägget med en egobild och en liten hudchock mitt i vintern. Snöskottning och lite skidåkning har redan börjat sätta sina spår. Att fixa med och ta hand om ett hus själv gör säkert sitt utöver annan uthållighetsträning. Så härligt att äntligen börja bli i lite bättre form igen efter ett par års lite lugnare tempo med träningen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.