söndag 14 december 2014


Då jag var i Aha förra helgen stötte jag på ett par stora säckar (storlek sopsäckar) med kottar nere i källaren. Just dessa kottar tror jag kommer från TvåO-plantager, dvs vår nuvarande svenska kott-elit. På Skogforsk får dom över en del då de tömmer de framförädlade kottarna på frö, och min pappa hamstrar ihop en del av dessa inför vintern.

Kottarna fungerar finfint att återbruka hemma och göra ex. en krans med. Eller som här; lägga i en skål och gömma en liten ljusslinga i. Det blev väldigt mysigt! Lite "God jul, och gott nytt fröår" över det hela. Lite svårt bara att fånga ljuset på bild, men i verkligheten ser det ut som om det ligger små varma stjärnor och glöder i kottbädden.

Duken hittade jag i mina gömmor då jag packade upp alla flytt-kartonger. Den virkade jag på slöjden då jag gick i högstadiet. Idag känns det otroligt att jag hade tålamod till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.