måndag 20 oktober 2014

Välkommen hem


Under söndagskvällen målade jag den sista vändan med färg på sista väggen. Det "värsta" stöket innomhus är bortgjort, så nu finns det förhoppningar om att jag borde kunna hitta åt mina saker.
Först så lägger jag upp lite bilder från fredagen. Jag började tidigt och var ute i skogens morgondunkel innan solen hade gått upp. Sittandes på toppen av ett mindre berg fick jag se de första varma strålarna färga skogen röd. Temperaturen låg på -12 grader. Utandningsluften rök och håret blev färgat vitt av kristallerna som frös. En underbar stund!





Första kvällen i huset. Jag har köpt skumpa, ett gott vin i en riktigt vacker vinbox och så lite gott energitilskott för att hålla ångan uppe med att bära in flyttlassen. Så tänkte jag lägga upp lite "inredningsbilder"..eller något sådant. Kanske ett rum i taget, eller så blir det lite hipp som happ under tiden som jag blir "klar". Utanför entren har jag ställt en kittel med granris och lite delar från växter i trädgården. Fint, och nästan gratis! Så har jag rätt så bra belysning på alla möjliga ställen utanför huset, men inte just vid trappan. En led-ljusslinga med varmt sken fick liva upp vintermörkret. Härnäst på ute-pyssellistan så ska jag göra en dörrkrans. Kanske i enris..får se!



På måndagsförmiddagen var jag ut i skogen för att kolla en avverkningsanmälan inför en rådgivning. Där ute stod en ko och kalv och tittade på mig ett bra tag. Så är jag svag för fina vrilar, och se vad som kom med i ena kanten på bilden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.