torsdag 30 oktober 2014

Little Bee

Ikväll läste jag ut boken "Little Bee" av Chris Cleave. I den får man följa den unga nigerianska flickan Little Bee, och hur hennes liv möter Sarahs liv, en kvinna som bor i England. Det här är verkligen en otroligt sorglig, stark och hemsk bok. Ibland rå och fruktansvärd. Detta blandat med humor, kärlek och värme. Två kvinnor som finner styrka hos varandra och två helt olika liv och historier som korsas.

I en tid då Sverigedemokraterna gör större och större framsteg i vårat land, så hoppas jag att fler läser denna bok. Inte bara för att den är välskriven och spännande, men också för att kanske väcka upp ett visst uns av samvete och förståelse. En bok som verkligen berör, och en bok som jag rekomenderar!

Jag inser att detta inte är en bok som jag kommer att glömma. Den tillhör absolut en av de starkaste berättelser jag läst, och kommer följa med mig i tankarna ett bra tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.