onsdag 31 juli 2013

Snorkling i Vindelälven


I am sexy and I know it...
Bjussar på några riktiga fulbilder då jag känner mig som absolut minst sexig ever. Trots strand och kvällssol och allt. Med vad i hela friden gör det. 
Medelhavet är ju otroligt vackert att ligga och njuta av under ytan. Och här hemma borde man ju kunna få en se en hel drös med fiskar. Jag fick för mig att klä mig i torrdräkten, med grodfötter, snorkel och cyklop och snorkla nedströms någon kilometer. Fy fanken, vad läskigt det var!! Solstrålarna dansade så jag såg i princip bara nedanför mig. Om jag då simmade mot någon stor sten som gömmer sig precis under vattenytan, så har sanden runtom karvats bort och en bäcksvart mörk vägg/hål dyker upp precis framför mig. Strömmen bara puttar mig in i allt det läskiga. Och vem vet vad man hittar där nere på botten. Tror jag blev typ mörkrädd.. 
Jag såg hittade en del flodpärlmusslor, om jag kan älvs-floran och faunan rätt. Fridlysta och rödlistade tror jag till och med att dom är. Och så höga ängar av sjögräs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.