onsdag 24 juli 2013


Just nu håller jag på att lära mig röjningsplanera. Fältdelen här känner jag mig redan trygg med, men då var det Sveaskogs GISS som mest är som en stor djungel för mig. Hoppas på att det lossnar efter några planerade bestånd... Man får även tänka massa mer, eftersom det ju är en viktig del i planeringsfasen av beståndet som jag ska ta ett beslut om. Kul att sätta hjärnan på snurr och dra en liten funderare då och då! 
Denna nya arbetsuppgift innebär också att jag får göra annat än att bara mass-inventera och tillbringa varenda dag själv ute i skogen. Nu kommer jag in på kontoret rätt så ofta och får tillfälle att lära känna folket där bättre, samt över huvud taget se en människa då och då. Ja, och så vila de stackars fötterna! Nackdelen är att jag går runt i de tätaste och mest oframkomliga djunglerna där ute, men jag kan samtidigt glädjas åt av att om jag tar ett bra beslut, så kan det bli en riktigt fin skog att traska omkring i om några år.

Direkt jag kommer hem dessa dagar har jag knatat ut till snickarboden och donat på. En liten näverburk blev klar idag (min första!), och så har jag graverat en massa glas medan svetten bara rann i hettan ute. Burken kanske inte blev den absolut finaste, men nu vet jag i alla fall hur man gör en sån och slipper fundera på det mer. 



Ett graverat dricksglas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.