söndag 30 december 2012

Sådär, nu har jag införskaffat mer material för fler knivbälten, tårtspadar, knivar och laddat med pepp för mer pyssel!

Jag kan varmt rekommendera ett besök hos Lycksele slöjd och skinn. Antingen genom att beställa via nätet, eller så svänga förbi i Tingsdal.

Jag har fått en galen idé, att göra en helhornsslida till min lilla kalvmärkar- och äppelätarkniv. Vilken idiotisk ide, då jag knappt kan få till en snygg slida med nederdelen i horn. Påbörjat ett antal nu, som blivit kasserade. Skam den som ger sig, för det kan nog bli snyggt som attan! Nu lever jag ju dock i visionen om att jag dessutom kan gravera sådär supersnyggt om jag bara anstränger mig lite (lär sluta med en tokful slida av surnat horn, där hälften är märg och dessutom glapp mellan halvorna samt förstörd med svarta, krokiga streck). Har dock en plan B...
I övrigt så är det lite knivbälten i produktion nu. Himla kul! Dock så känner jag viljan att pyssla och alla idéer för projekt överskrider med råge den tid jag har för detta.


Nu ska jag klura på nyårslöfte, mål med kommande året och allt sådant.
Det finns två perioder som jag upplever att jag har utvecklats rejält i livet. Den första är året efter gymnasiet. Jag far till Australien ett halvår. Fjällvandrar där och i Sverige och åker till Fuerteventura och surfar. Klarar mig själv och börjar ta ansvar för mig som en självständig individ. Jobbar på Wärdshuset i Ammarnäs och träffar massor av trevligt folk och blir själv modigare och utvecklas nog en hel del socialt. Får tillbaks mitt självförtroende (nej, man får inte tillbaks något självförtroende, som om man kunde beställa det via nätet eller något. Man kämpar som attan för att bygga upp det igen. Sakta men säkert så kan man vända en självdestruktiv relation till sig själv, till en peppad, dubbelt så stark och riktigt glad människa ).
Den andra perioden är den från då jag åkte till Svalbard fram till nu (och framåt en bit gissar jag...). Väldigt mycket har hänt med mig som person, men också med mitt intresse och kunskap i studierna och relaterade ämnesområden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.