onsdag 5 december 2012

Bouldring med mersmak

Jag och Elin var iväg en sväng till iksu o bouldrade. Så vansinnigt kul det är! Först trillar man ju ner hela tiden, sedan kommer man på hur man ska göra för att nå till nästa grepp. Försöker, försöker, försöker. Trillar, trillar, trillar. Försöker mer. Tillslut är underarmarna stendöda och man trillar bara man kollar på väggen igen, fastän resten av kroppen bara vill upp för ett till försök.
Konstaterar är då att jag ska dit snarast igen!

Jag var även på info om examensarbete. Har så många tankar, men ingen som känns som en fullträff. I vilket fall känner jag mig tokpepp!

Medan jag åt middag så såg jag dokumentären "feminismens historia" på svt play. 
Jag kan då stolt kalla mig för feminist. Kvinnor bör ha samma lön som en man för samma jobb. Både kvinnor och män ska vara lika välkomna till alla slags jobb, om det så är en manlig dagsfröken eller sjuksköterska eller en kvinnlig jägmästare eller elektriker. Lever man ett liv där båda parterna arbetar, så bör man hjälpas åt och ta lika stort ansvar för hushållssylor såsom städning, tvätt och dyl. Sedan kan man absolut dela upp arbetsuppgifter, om man är lite bättre på något speciellt eller om någon viss fördelning är mer praktiskt. Bara man i slutändan gör lika mycket och tar lika stort ansvar för hemmet. Mannen bör ha fler uppgifter i hemmet än att byta däck på bilen två gånger om året och sedan ligga i soffan resten av tiden och vänta på att maten ska bli lagad, att huset blir städat, att garderoben fylls på med nystruken tvätt, att glas, brödsmulor och tomburkar försvinner från borden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.