torsdag 27 december 2012


. Denna dagen har jag för mig själv i Ytterboda, så jag tog mig ut på skidorna en tur i skogen i sällskap av Milou. Rekade hur långt renarna hunnit och följde stadun en bit. Njöt av helt underbart ljus och opplegen på träden. Kylan gjorde absolut ingenting, då jag hade min nyinköppta nätbrynja i merinoull på mig, vilket plagg! Kompletering av en varm sporttopp och det undre lagret är helt fulländat!
Jag kan knappt minnas när sist jag for ut på skidor på en sån där "mysrunda" i skogen. Pulsar i djupsnön istället för svischa fram i ett perfekt preparerat spår och pressa mjölksyragränsen. Skidåkning som skidåkning, om det går utför en slalombacke, offpist, skejtandes fram på ett perfekt elljusspår, på vårskaren på fjället eller pulsandes ute i skogen. Alla varrianter är lika underbara och får mig riktigt, riktigt lycklig!
Nu fortsätter dagen med pysslande i garaget tillsammans med massor av musik! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.