onsdag 22 augusti 2012

Jag kommer fram till dagens sista hygge, som ska vara ca 11 hektar stort och planterat med ca 20 000 plantor. Jag ska utföra en planteringsuppföljing, efter att jag har fått veta att hygget är färdigplanterat.

Jag möts av avverkningsklar gammal granskog. Herre gud, vilka plantor! Planterade i slutet på förra veckan och redan redo för avverkning. Förädlingen av gran för ökad tillväxt måste ha gått med stormsteg på sistonde!

Eller så har jag blivit knäpp. Hur kan detta vara nyplanterat? Ingen kotte (förutom en älg och någon ren) verkade ha varit här innan jag. I två timmar gick jag runt och verkligen gjorde mig själv helt hundra på att jag var på rätt område, och att jag inte missat något hygge någonstans eller missförstått något. 2 hektar av ytan var gammalt hygge, som ju var nyplanterat. Men resten?! Total förvirring i mitt huvud. Hade mitt lokalsinne och förmåga att läsa kartor helt försvunnit och jag var helfel. Nej. Jag fick helt enkelt åka hem med enbart någon hektar inventerad och ett stort frågetecken i tanken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.