torsdag 26 juli 2012

Fällhorn

Fördelen med att inventera ett tallbestånd som är flitigt besökt av älgen, är att man kan hitta riktigt fint slöjdmaterial i riset. Ett riktigt fint fällhorn fick följa med mig hem idag.

I övrigt så har jag kännt mig som en seg zombie ute i fält, utan tempo alls. Irriterande, jag tål inte att känna mig seg, tung och trött!! Allt är ju så mycket roligare om man känner att fötterna spritter under en ute på hyggena. Hemma har jag bakat ett storlass bullar (en bulle o en kopp kaffe på eftermiddagen är det sista lilla som krävs för att man lätt ska fixa en 10-timmarsdag med nära konstant prommenad). Jag har även gjort pannbiffar på renkött som vi har grillat, vilket var en succe! Jordgubbarna har till fåglarnas stora glädje börjat bli mogna, och det är nu en tävling om vem som får dom först. Magnus har ägnat veckan åt att klippa gräset, vilket blir ett lyft här hemma. Ser som lite mer bebott och hemtrevligt ut. 

För ett tag sedan kände ju jag att jag börjat bli mer allergisk för katter. Magnus som absolut inte vill att jag ska komma hemsläpande med en katt kunde inte säga annat än "tack gode Gud". 
Här om dagen började Magnus få ont i nacken och kom en morgon på att det var nog bara då han satt vid datorn som det var som värst. "TACK GODE GUD!!!" säger jag vid den underbara tanken på att han kanske måste sitta liiite mindre där...önskedrömmar. Jag känner nog faktiskt inte någon annan som spenderar så mycket av sin tid vid en dator som denne man kan göra. 
Har du tänkt på att om man sitter ex. från 7-9 framför datorn på morgonen, och så avrundar kvällen med att sitta från 19-22 varje dag i ett år (vilket nog rätt så många faktiskt gör), så har man totalt suttit i 73 dygn på sin datastol och knappat på datorn, varje år! 
-Men å, vad dum du är, suckar Magnus då jag stolt presenterar min uträkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.