onsdag 4 juli 2012


Idag har jag varit ledig från T1, T8 och planteringsuppföljningar och istället planterat "såddpuckar". 
Jag var med från början och la ut såddpucksförsök med Skogforsk, och får nu äran att vara med på det första försöket i större skala. Spännande att få vara med och skriva historia för svenskt skogsbruk! 
Dessutom riktigt trevligt att för en gångs skull ha folk omkring sig och få prata av sig lite. 

Hemma i Rusksele var jag i fixartaget; pysslade på med verandan några timmar. 
Nu är verandan helt avskrapad av färg (ser för närvarande superskabbigt ut), vindskivor och stupränna nedplockade, husväggarna är i stort målarbehov och gräsmattan har blivit till en vildväxande äng på minst 80 cm. Det ser helt enkelt ut som om ingen har bott här på flera år.... Kvällen slutade med att jag tog vad jag hittade -röjsågen med sågklinga- och sågade ner gräset! Blev rätt så ojämt, men på långt håll betydligt snyggare! Dessutom tittade en söt liten rosenbuske fram, med många vackra knoppar. 
Genom att visa sitt hem kärlek och omsorg, får man det mest trivsamma hem tillbaks.

Om nu diska, laga mat och städa ska vara typiska sysslor som kvinnan i hushållet förväntas sköta, och snickra, klippa gräs och hålla ordning på huset är typsika "manssysslor", så hade jag en "kvinnosysslokväll" häromdagen och en "manspysselkväll" idag. 
Gud vad jag är less på detta uppdelade samhälle som vi faktiskt, tyvärr, fortfarande lever i idag. Kan man inte bara hjälpas åt med allt, så blir det både roligare och lättare. Speciellt då man som jag, tycker det är roligt att pyssla med allt möjligt, och i slutändan riskerar vara den som också gör nästan allt. 

Nu är jag i vilket fall less på att vara själv hemma, och tycker att Magnus kan se till att komma ner från fjället och göra mig lite sällskap! 
Jag tror att jag har blivit drabbad av en allvarlig form av kramberoende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.