onsdag 25 april 2012

Näst intill totalt psykiskt nedbruten efter att i snart en vecka plågats av högljudda parningsrop för att locka till sig en partner. Flytt ut till garaget och borrar, dremmlar, raspar, filar och sågar till ljudet av rockklassiker maxat så hjärnan ska få lite lugn. Fast med hundgården vägg i vägg med garaget så är det ändå att jag precis hör den förbannade radion för hundarnas desperata försök att komma åt varandra. Det här är ju sjukt!! Nu håller dom till och med på att försöka äta sig in genom väggen till huset för att komma åt varandra. 
Jag håller på att bli totalt hjärntvättad av desperata parningsrop. 

Telefonen ringer och jag svarar. 
En man frågar "är det här Blommor och Bin?"
Waaahh, nej, jag har blivit knäpp på riktigt, tänker jag.

Juste, i Ytterboda igen och jag får vara växel och svara på flera telfonsamtal där man kan leka "gissa ärendet".

(Förtydligande: blommor och bin är inte någon prostitutionsmottagning som vi håller på med på kvällstid och helger här hemma, utan ett privat litet företag som inriktat sig på naturinventeringar) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.