måndag 23 april 2012

Konversationer hemifrån

- Mamma, jag skar mig på benet på glasskivan som ligger under lådan i garaget i helgen då jag skulle klättra ner...
- Neeej!!
-Men lugn mamma, glasskivan är fortfarande hel!
- Tur!
- Men jag gjorde illa benet.
- Men glasskivan är väll hel, det var nya glasskivor till växthuset!




Mamma frågar om hon ska raka benen innan vi far till Toscana.
Jaaaa, ropar jag och Elsa.
Elsa undrar varför inte alla gör sån där laserbehandling som tar bort allt hår för alltid (som hon sett reklam för), det verkar ju jättesmidigt.
- Ja, men Elsa. Jag undrar varför inte alla kvinnor tar och opererar in silikoninlägg i sina bröst, så slipper kvinnorna må dåligt över att man har för små bröst?
Jag får svar på tal på en gång:
- Därför att alla kanske inte har det problemet!!

(Min tanke var ju att det kan vara för dyrt, onaturligt, kan ge negativa konsekvenser och för att man faktiskt borde lära sig att trivas med sig själv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.