måndag 14 mars 2016

Raggdynan

I fredags köpte jag mig en liten ryggsäck (Nathan vest) med camelback som jag kan ha på spring- och skidturer. En sådan som sitter som ett smäck på ryggen, utan att knappt märkas. Då har jag med mig lättillgängligt vatten för att inte glömma bort att dricka och få ont i huvudet efter varje sväng. På lördagseftermiddagen stack jag och hundarna ut på en längre sväng upp till Raggdynan. Raggdynan är ett högt (för att vara kustnära...) berg med klapperstensfält och krokiga små tallar. I fint väder kan jag tänka mig att utsikten är rätt så underbar. Vi tajmade in mjölkvitt väder, men det var så vackert ändå med alla iskristaller på träden. Denna tur var en av mina -missions- denna vår. Nu återstår det vackra Björnberget, dit jag var på skotertur förra våren, och ett återbesök till Raggdynan i solväder.


Bra träningskompisar! Drar järnet bort, men hemåt är det jag som får slita.



På söndagen kom mamma, och vi tog en tur ut på spåren. För första gången denna helg så tittade solen fram och bjöd oss på fint, varmt eftermiddagsljus.
 
Vi håller på med vårat blivande garage och har snart fått bort både tidigare golv, äcklig gammal isolering och innerväggar. Härnäst ska vi säkra upp takstolar och sedan ta bort golvbjälkar och den sista biten av innervägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.