måndag 1 juni 2015

Ett år i Norrbotten!



Den 1:a juni 2014 fyllde jag och mamma var sin bil med det mest nödvändiga som jag behövde; och rullade mot Norrbotten och den mysiga lilla byn Bensbyn, vid havet utanför Luleå. Jag hade fått mitt första "riktiga" jobb och skulle snart avsluta min sista kurs på universitetet. Nyfiken på vad framtiden skulle bjuda på såg jag fram mot sommaren och den kommande tiden.

Sommaren blev helt underbar och jag trivdes väldigt bra i den stuga som jag hyrde. Jag och Loova tillbringade många varma sommarkvällar sittandes vid havskanten och blickade ut över en vacker vattenspegel. Många kvällar med en kopp varmt chai-te eller en whisky och med penseln i handen. Jag fick mycket tid för mig själv, och såg till att verkligen må bra. Denna tid gjorde mig verkligen gott! Dessutom var arbetsdagarna runtom i vårat vackra distrikt ofta helt underbara, med fin utsikt över ett kuperat landskap.

Mycket har hänt under året. I september köpte jag mig ett eget hus. När jag i vintras mådde som absolut bäst -allmänt lycklig och nöjd, njöt av vinter, skidåkning och kände att jag klarade mig och trivdes så bra själv- så blev jag bjuden på middag av en person som väckte fjärilarna i min mage.

Nu sitter jag här, 1:a juni 2015. Lycklig. Trygg. Tacksam. Kär. Efter ett år i Norrbotten så måste jag säga att det här har varit ett av mina bästa år någonsin.

 
 
 
Två bilder från helgen som var. Lördagen bjöd på riktigt fint väder, och vi njöt ett par timmar i skärgården.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.