onsdag 26 juni 2013

Läderväska





Jag ropade hem en massa läder på en konkursauktion för ett bra pris och satt och funderade på vad jag skulle hitta på för förstaprojekt (ovant men helt underbart att sitta med en läderhög och leta idéer, istället för att sitta med en mängd idéer och sakna läder...). En handväska hade jag verkligen ingen aning om hur man syr och så behöver jag en till (därför att en kvinna behöver alltid minst typ 20 handväskor och 35 par skor för att känna sig lycklig...) så det kändes som en bra ide. Sagt och gjort. Letade till mig lite information om proceduren, tog fram nål och tråd och började pyssla. 
Mången timmar senare har jag nu min första egna handväska, utsmyckad med lite tenntråd. Som du ser nedan så är den fodrad med blått tyg och har en liten innerficka. Knappen gjorde jag av renhorn i formen av ett hjärta. Den var inte allt för svårt att sy, så jag kan verkligen rekommendera det som ett litet trevligt projekt för den som känner sig pysselsugen! Hur avancerat man sedan vill göra det är ju upp till en själv. 

Nu återstår bara att vänta på den dagen då jag bjuds på tillfälle att bära annat än Lundhagsbyxor och t-shirt, som stinker av en blandning av bäckolja och svett, samt extrafodrad med hundhår. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.