tisdag 12 mars 2013

Vardagsmys

Att det är viktigt att ibland hitta på något annorlunda, liva upp vardagen och göra något lite extra då och då är jag och Magnus helt överens om. Så, då jag, Magnus och våra hundar inte riktigt hade något annat ställe att sova över på, begav vi oss ut en bit ut i skogen någon mil från Umeå för att övernatta i en liten spartansk koja utan el eller vatten. Skoj och Loova var med och busade en massa, både inne och ute hela natten lång.
Vi njöt av ljudet från den sprakande brasan och drömde oss bort till härliga vårdagar på fjällen för ett tag.
Då vi vaknade tidigt på morgonen och tittade ut genom fönstret så hade några av renarna vandrat ner på den lilla åkerplätten mellan stugan och skogen. En fin utsikt medan jag knaprade på frukostmackan!
Jättemysigt!

Idag hamnade jag av praktiska skäl i Ytterboda hemma hos min mamma, då internet och ström är en förutsättning för att plugga vid datorn hela kvällen, då nuläget i kursen kan sammanfattas i -slutklämspanik!!-. Någon timma efter mig så kommer även min syster hem. Hon ryter irriterat "va, vad gör du här!?". Arg och besviken på mig, eftersom hon bland annat var less på närvaron av mig och min lilla morgonpigga hund och hade hoppats på att få slippa mig ett tag och äta middag själv.

Nog för att det är en bra provisorisk lösning att leva som jag gör nu, men ibland kan jag sakna så vansinnigt mycket att ha ett hem. Ett ställe där jag bor på mina villkor och inte hela tiden är gäst hemma hos någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.