lördag 23 februari 2013

Pälsmössa


Idag får vi njuta av helt underbart vårväder ute. Jag ska självklart ta på mig skidorna och fara ut resten av dagen i sällskap av underbara lilla Loova.
Igår kväll sydde jag klart min pälsmössa. Mönster och allt har jag fått ta fram själv men trotts detta så blev jag ändå nöjd (efter att ha repat upp massor med gånger för att göra sömmen på ett lite annat sätt). Nu sitter den dock som ett smäck på huvudet. Sälskinn, silverräv och läder fick utgöra grundmaterialet. Härnäst ska jag nog sy ett par matchande läder och sälskinnsvantar.

I övrigt så satt jag vidare och funderade på positiva och negativa egenskaper jag har (jättenyttigt med självutvärdering). En positiv egenskap är ju just den att jag är målinriktad, jag hade bestämt mig för att sy klart en mössa, att den skulle bli snygg och skön. En negativ egenskap är att jag ibland kan vara ivrig. Syr en söm utan att tänka på exakt hur lädret kommer dra ut sig medan jag syr. Då jag efter att ha spenderar ett par timmar åt denna extremt tålamodskrävande aktivitet och inser att det inte blev 100 % bra, utan bara 80 %, så dröjer det inte länge innan jag bestämt mig för att sprätta upp allt och börja om fastän det egentligen "dög" som det var innan.

Ha en bra lördag alla!





4 kommentarer:

  1. Toksnygg mössa! Har haft samma idé, men hade bara tänkt sy den i fårskinn. Du gjorde en riktig lyxvariant ;) riktigt fin (och säkerligen riktigt varm!)

    SvaraRadera
  2. Hej. Du säljer inte ett mönster? Köper gärna! Mvh Sofie

    SvaraRadera
  3. Säljer du ett mönster åt mej? Hälsn sofie

    SvaraRadera
  4. Skickq gärna svar på hallgren_sofie@hotmail.com

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.