söndag 13 maj 2012

Toscana

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på ett bra tag, och det är inte så att jag gått under jorden eller något sådant. Jag har helt enkelt haft det riktigt, riktigt bra! Först nio underbara dagar med Magnus i Tärnasjön, och sedan direkt från vinterväder till Italiens vackra och böljande landskap. Under strålande solsken och mitt bland vindruvsrankor och olivodlingar. 
Mamma fyllde nämligen år!
Över trettio graders värme, strålande sol och ett par riktigt hääärliga dagar med god mat och vin och så trevligt sälskap!
Vi bodde på en tokmysig gammal vingård långt ut på Toscanska landsbygden.

 Mitt paket var för stort för att ta med till Italien, men här är det paketöppning på självaste 50-årsdagen.



Syskonkärlek...?!
Nej, Elsa lyckades helt på egen hand få näsan att spruta blod då hon lekte i vattnet.

Två fjolltroll som fjollar. 

 Frukost framför vinoldlingen med pamaskinka, taleggio, yoghurt och så gott bröd. 

Utsikt från huset 

 Och i det här huset bodde vi! :)


Ett mycket gott vin (ett av de godaste jag druckit), som verkligen rekomenderas att köpa med sig om man har svängarna förbi denna gård!







 Lyckliga jag, som har världens vackraste och sötaste lillasyster!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.