lördag 31 mars 2012



Ja, en hel helg i stan finns inte på världskartan för min del. I fredags for jag hem till mamma och fina Ytterboda för lite mys med familjen. 
På kvällen satt mamma och flätade mig och studerade mitt hår "Det ser ut precis..ja, faktiskt precis som en uteliggare!". Aaahw!
Lördagen börjar inte så oväntat med att en decimeter faller till marken och vipps så får jag megalockigt hår. Nice! Elsa sminkar mig och trotts att vi två fortfarande ser ut som skönheten (Elsa) och odjuret (jag) i spegeln då vi borstar tänderna, så känner jag mig som en människa. (i bilderna ovan är dock håret fortfarande blött...)
En tur på stan och en sväng på IKSU-spa fick bli dagens projekt. Skönt och avslappnande!
___/)___

Här kommer en lite gåta:
Vem i hushållet ska jag se till att servera mat då han är hungrig (ju onyttigare maten är, destå lyckligare blir han), ta hand om, se till att han mår bra och så viktigast av allt: gosa och mysa massor med..?
..
Vänta, tänker du på mannen i hushållet nu?
..
Nej, nej..Det är jag som kommit på skämtet, så tänk om..
...
...
Men, hunden såklart!
...

 
Är det då så, att om man har en rellativ tam lapp som husdjur (aahw, vad konstigt denna funderation börjar bli nu, jag får skylla på vinet till middagen) hemma, så ska man mata honom, se till så att han mår bra och så gosa (...) massor med honom. Snurriga tankar som jag tänker avsluta nu, då jag ska ut på en mysig skogsprommenad med kvällens fantastiske herre, Milou (hund).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.