fredag 14 oktober 2016

Hjärtslag

Buduf, buduf, buduf… Igår fick vi höra vårat lilla barns hjärtslag för första gången. Barnmorskan hade en liten förstärkare som hon satte mot min mage så att ljudet lät i hela rummet, och inte bara till den som hade örat mot verktyget. Å, vad underbart! Linus log nöjt och sa att han tyckte det påminde om ett ståndskall.

Jag hade lite småont på ena sidan magen, eller mer att det värkte lite mot ryggen. Inte mycket, men så att jag la märke till det innan. Då jag la mig på barnmorskans brits syntes det tydligt att bebisen hade lagt sig på ena sidan i magen, så att den var mycket högre på högra sidan, än på vänstra. Hon tryckte lite kring livmodern i hopp om att få känna någon spark, men det var lite för tidigt än.

Vilken fantastisk tid! Vi är halvvägs genom vecka 20 – halvvägs. Magen växer mer och mer. Nu vet vi att det är en lite krabat där inne, och att det ser bra ut av det man kan se på ultraljudet och av att lyssna på hjärtslagen. Vi har börjat kika lite smått på barnvagnar och fundera på babyskydd, skötbord och annat som är bra att ha. - Hur mycket börjar man inte längta då man går in i en bebisbutik och ser alla de pyttesmå, söta kläderna?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.