torsdag 21 maj 2015

Kajakdrömmar


Förra sommaren bodde jag granne med havet i en supermysig stuga. Såg på flera solnedgångar över spegelblankt vatten. Njöt. Det enda som saknades var en kajak att glida fram näst intill ljudlöst i. Nära vattenytan.

Jag har alltid gillat att paddla, men på Svalbard väcktes verkligen mitt intresse. Jag var fast. Hemma i Ytterboda igen införskaffade mamma två kajaker, så vi har paddlat en del och jag har passat på att låna hennes så ofta jag har fått tid. Nu bor jag med en underbar skärgård alldeles nästgårds, havet som utsikt från kontorsfönstret och med flera stora sjöar i närheten av mitt hem -men utan kajak.

Igår var jag till Kanoe Adventure North och provpaddlade ett par. Regnet föll på havet, som låg stilla och fint. Jag njöt av varje meter i kajakerna! Första kajaken var helt okej, lagom för lugna söndagsturer. Andra kajaken var inte lika stabil, men svarade snabbt på mina rörelser och hade bra framåtdriv. Den var pigg! Tredje kajaken var också ganska pigg, men lite mer stabil. Efter att ha velat ett tag så blev det ändå kajak nummer två. En liten utmaning. Till helgen blir det absolut en tur i min gula Prijon Barracuda htp!

En av turerna på Svalbard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.