fredag 24 april 2015

Intensiva veckor

Det har verkligen varit ett gäng intensiva veckor för mig nu den senaste tiden. Efter Kungsledenrännet flög jag ner till Stockholm där jag besökte min farmor och farfar en kväll. Det bjöds på riktigt god middag med lammstek. På morgonen efter for jag ut och sprang till Görväln, ett slott som ligger mot Mälaren. Där finns också gammal, fin skog. - En härlig runda, i fint vårväder!

Efter en kort visit i Jakobsberg så väntade ett dygns "kick-off" med processgruppen för Kommunikation på Skogsstyrelsen, där jag representerar mitt distrikt, Södra Norrbotten. Förutom att det var trevligt att träffas "live" så funderade vi inför det fortsatta arbetet för året. Trevliga dagar!

I veckan har jag varit med och anordnat kvällsträffar/kurser i hur man använder Skogsstyrelsens Mina sidor. Jisses, aldrig i mitt liv hade jag kunnat tro att jag ska vara med och hålla en kurs i data, men det gick! Det har varit väldigt roligt, trevligt och lärorikt. Nu är jag däremot helt slut efter att ha jobbat många och intensiva timmar denna vecka, och kommer verkligen njuta av helgen!

Ett litet kul tips att kika in på: Webbkamera från ett örnbo

I helgen som var så var jag iväg och kikade på en underbart söt valpkull (jämthund-laika), som en bekant har tingat en valp från. Så söta!

 Här håller jag i Pikku, så fin så jag vet inte vad!
Pikku är finska och betyder "liten".

  En av tikarna
 
 Pikku som sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.