torsdag 12 mars 2015

Vårsol


Vilka fantastiska vårdagar vi får! Livet är verkligen på topp, och jag känner mig underbart glad, lycklig och tacksam.

För någon helg sedan var jag på utställning i Överkalix med Loova. Eftersom jag inte gått något jaktprov än så ställde vi upp i öppen klass, och blev bedömd till excellent (dock inget CK denna gång). Till nästa gång tänker jag se till att vi får gå jaktklassen. Kul om inte annat att besöka byn och se lite hundar! Fantastiskt vackert och kuperat landskap i de krokarna.

På jobbet är vi inne i avvecklingsfasen av SAFT-projektet. Nu är det bara några få deltagare kvar i den lokal som jag är ansvarig arbetsledare för och dagarna ägnas åt packning, flytt och städning. Det har varit väldigt lärorikt, och en rätt så speciell arbetsuppgift som skiljt sig från "vanligt" konsulentarbete. Många dagar har varit riktigt trevliga, men ibland har det varit lite tuffare att lyckas hantera eller lösa en situation på ett bra sätt. Jag är i vilket fall väldigt glad över att jag fick vara med ett tag i detta arbetsmarknadsprojekt, för det har absolut varit givande! 

Så ska vi gå ut med ett LokalEko; en tidning från distriktet som följer med tidningen SkogsEko, som markägare i distriktet får. Jag sitter som redaktör för LokalEko på mitt distrikt och håller i själva arbetet bakom tidningen, med planering av artiklar, skriver lite och samordnar allt. Det är väldigt kul att få prova på det! Ett annat projekt vi håller på med är att förbereda och styra upp kvällsträffar till markägare där vi ska behandla Skogsstyrelsens "Mina Sidor". Ingen dag är den andra lik och jag får arbeta med så väldigt olika saker; otroligt kul tycker jag! 



Här har vi en lite småkul bild på en söt liten finnspetsdam som stod och tog igen sig i solen ett tag då vi var ute och skejtade, och missade att vi började åka igen. Resultatet blev en smått flygande hund precis då jag råkade ta ett kort. 


Här är jag ute och kikar på en avverkningsanmälan som verkade lite lurig. Skidorna på och förstärkt motorkapacitet med Loovas draghjälp. 



Slöjd- och pysselkväll och kreativ kork-öppning av ett riktigt gott vin. 


Nya skejtskidor och pjäxor då de förra började ha sett sina bästa dagar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.